Lepas acara makan, kiteorg bersantai di tepi kapal utk menikmati pemandangan malam yg indah di sepanjang pantai dgn kerlipan lampu neon yg berwarna-warni menghiasi bangunan-bangunan. Tp aku x tahan dok lama2 dkt tepi kapal tu, mula la rasa nak mabuk laut. Tepat 10.30mlm kami tiba di jetty.. apa lagi.. kami beramai2 menuju ke kawasan theme park utk bergembira dkt sana plak.. aku pegi dgn adik bongsu aku jd aku layan je la dia... padahal kepala aku dah senoneng dek mabuk laut. Sempat gak la aku main bumper car 3x round, huiyoo.. dah sakit tgn baru nak surrender... naik pusing2 yg laju tu (ntah apa ntah nama dia), naik keretapi.... best gak layan theme park ni malam2.. ramai org tuh.. mcm pesta lak.
<
<
Lepas dah bersuka ria smpai x perasan yg jam sudah menunjukkan jam pukul 11.30 mlm, aku mengajak adikku pulang sbb aku dah rasa letih & mengantuk. Tp sblum balik tu, sempat lagi aku singgah dekat ekspo jualan yang ala-ala dekat up town bangsar... tp tak la shopping cuma beli jajan dgn air je.. sekali tu, tngah asyik meninjau2 gerai2 dkt situ tetiba aku teringatkan yg hubby aku blum tpon aku lagi.. so aku meraba la dlm handbag aku.. aik?? mana pegi hp aku ni?? alamak.. muka aku dah pucat.. aku try hubungi hp aku dgn mgunakan hp adik aku.. hp nye dah di off kan. Confirm dah ada org jumpa. Terus aku tarik tangan adik aku pergi semula ke theme park utk mengesan kalau2 hp aku tercicir dkt sana.. uwaaaa.. mmg sah tak ada.. dgn keadaan org yg ramai tu mustahil la hp aku akan dijumpai.. hmmm.. dah tak ada rezki.. aku pun pulang la ke rumah dgn perasaan yang hampa..
<
Setiba di rumah, aku cuba menghubungi kembali no. aku.. ahha...ada dial tone.. tp tak berjawab.. aku dah panik... dalam kepala aku ni dah pikir macam2... mcmana kalau dia bgayut guna no aku tu...adusss.. habislah bill tipon aku bulan ni melambung.. tetiba aku terus teringat nak call maxis centre utk suspend no aku immediately. Setelah beberapa kali call, akhirnya aku dapat menghubungi operator maxis centre dan mengadu tentang kehilangan hp aku tu.. Nasib baik la aku bertindak pantas.. kalau tak, mau hubby aku mengaruk tgk bill melambung atas kecuaian aku sendiri.. Minta maaf la syng.. sy bukannya sengaja.. psstt... nampaknya, hubby aku kena la belikan aku hp baru lepas nih.. hehehhe..
<
Moral of the story for me: Tu la.. lain kali jangan suka2 sangat.. kan dah.. hp hilang.. padan muka aku... huhuhu...