Lihat la gambar2 yg aku amik di sekitar underwater world, makam mahsuri dan di atas puncak gunung Mat Cincang... Enjoyy.....












Lepas acara makan, kiteorg bersantai di tepi kapal utk menikmati pemandangan malam yg indah di sepanjang pantai dgn kerlipan lampu neon yg berwarna-warni menghiasi bangunan-bangunan. Tp aku x tahan dok lama2 dkt tepi kapal tu, mula la rasa nak mabuk laut. Tepat 10.30mlm kami tiba di jetty.. apa lagi.. kami beramai2 menuju ke kawasan theme park utk bergembira dkt sana plak.. aku pegi dgn adik bongsu aku jd aku layan je la dia... padahal kepala aku dah senoneng dek mabuk laut. Sempat gak la aku main bumper car 3x round, huiyoo.. dah sakit tgn baru nak surrender... naik pusing2 yg laju tu (ntah apa ntah nama dia), naik keretapi.... best gak layan theme park ni malam2.. ramai org tuh.. mcm pesta lak.
<
<
Lepas dah bersuka ria smpai x perasan yg jam sudah menunjukkan jam pukul 11.30 mlm, aku mengajak adikku pulang sbb aku dah rasa letih & mengantuk. Tp sblum balik tu, sempat lagi aku singgah dekat ekspo jualan yang ala-ala dekat up town bangsar... tp tak la shopping cuma beli jajan dgn air je.. sekali tu, tngah asyik meninjau2 gerai2 dkt situ tetiba aku teringatkan yg hubby aku blum tpon aku lagi.. so aku meraba la dlm handbag aku.. aik?? mana pegi hp aku ni?? alamak.. muka aku dah pucat.. aku try hubungi hp aku dgn mgunakan hp adik aku.. hp nye dah di off kan. Confirm dah ada org jumpa. Terus aku tarik tangan adik aku pergi semula ke theme park utk mengesan kalau2 hp aku tercicir dkt sana.. uwaaaa.. mmg sah tak ada.. dgn keadaan org yg ramai tu mustahil la hp aku akan dijumpai.. hmmm.. dah tak ada rezki.. aku pun pulang la ke rumah dgn perasaan yang hampa..
<
Setiba di rumah, aku cuba menghubungi kembali no. aku.. ahha...ada dial tone.. tp tak berjawab.. aku dah panik... dalam kepala aku ni dah pikir macam2... mcmana kalau dia bgayut guna no aku tu...adusss.. habislah bill tipon aku bulan ni melambung.. tetiba aku terus teringat nak call maxis centre utk suspend no aku immediately. Setelah beberapa kali call, akhirnya aku dapat menghubungi operator maxis centre dan mengadu tentang kehilangan hp aku tu.. Nasib baik la aku bertindak pantas.. kalau tak, mau hubby aku mengaruk tgk bill melambung atas kecuaian aku sendiri.. Minta maaf la syng.. sy bukannya sengaja.. psstt... nampaknya, hubby aku kena la belikan aku hp baru lepas nih.. hehehhe..
<
Moral of the story for me: Tu la.. lain kali jangan suka2 sangat.. kan dah.. hp hilang.. padan muka aku... huhuhu...

Kat bawah ni, ucapan dari Tuan Pengerusi yg dipetik dari email yang ditujukan khas utk AJK2 Program Bersamamu Cendana 2008:-

Salam,
Alhamdulillah, dengan izinNya majlis telah selamat dilaksanakan,

1. Mencari dana
2. Menyerahkan kpd yg sepatutnya

Jutaan terima kasih saya ucapkan kpd semua yg terlibat secara langsung atau tidak langsung. Hanya Allah saja yang dpt membalasnya.

Pada saya ini adalah satu program yang begitu berjaya kerana setiap orang membuat kerja tanpa mengharap ganjaran dunia. Ada yang menggunakan wang saku sendiri,ada yang bersengkang mata selepas kerja malam, ada yang perabis bil telefon membuat panggilan sana-sini,ada yang delay balik kampong, ada yang mengorbankan masa dihari miggu bersama anak2 dan byk lagi pengorbanan telah dilakukan. Oleh sebab itu apabila berlaku sedikit masalah ketika majlis berlangsung,dengan izin Allah ianya dapat diatasi dengan begitu smooth sekali tanpa menjejaskan langsung keseluruhan majlis. Terima kasih sekali lagi kpd anda semua

Di sini saya ingin memohon ampun dan maaf sekiranya ada salah dan silap dari segi perbuatan,tuturkata,sindiran sepanjang program ini berlangsung samada sedar atau tidak. Idea dan sokongan anda semua SANGATLAH SAYA HARGAI . Dan berharap kita dapat bekerjasama lagi dilain program InsyAllah

Bahrin Bujang
<
P/s: Terima kasih Tuan Pengerusi di atas email yg sungguh mengharukan.. :) Di bawah ni gambar2 di sekitar majlis.. sorry la tak dapat nak upload semua.. so layannn je lah...
<
Tuan Pengerusi sedang berucap

Tn. Haji Kahar menyampaikan sumbangan kepada kanak-kanak

Antara penduduk-penduduk yg menerima sumbangan
Aku, K. Dina, K. Norly, yg ternganga tu Abg. Samadi hehehe..dan Usop (penyelamat keadaan)
Sdg khusyuk mendengar ceramah... Sempat lagi tu....
<
Akhirnya, wang kutipan jualan tiket dari Football Charity Match yang berlangsung pada May yang lalu.. telah selamat disumbangkan kepada penduduk-penduduk miskin di Taman Cendana.. moga amalan serta sumbangan kita diterima oleh Allah s.w.t .. Amin..... Selamat Tahun baru!!!


Haa.. ini lah dia keratan akhbar yg aku bgtau tadi.. tengok... tengok... muka sape yg enter frame tuh.... ada kenal ka? En. Mahpiz sikit punya bangga.... muka terpampang... jgn hospitalize lagi lepas ni sudah!! kih kih kih kih..

Kalau nak baca keratan akhbar ni, sila klik pada gambar untuk paparan yg lebih jelas... Semoga usaha murni untuk membantu warga miskin ini diberkati Allah...
Amiinnnn...
Sekian dulu, coretan aku kali ini... see u again in my next story..




Committee yang bertugas untuk program "Back to School Shopping"

Bergambar bersama 'Si Kembar' yang comel... Anak sapa la tuh....

K. Norly, orang paling berpengalaman bab shopping barang sekolah.. aku jadi tukang sibuk jee.. hehehe..

ewahh.. ibu2 sedang mencuba baju pada adik kita nih.. labuh sangat la kak.....

Sepakat membawa 'BERKAT'
Pengalaman yang bermakna untuk aku... sebelum resignnnn.... isk .. isk..



Ok lah.. nantikan update seterusnya untuk acara kemuncak PROGRAM BERSAMAMU CENDANA 2008 di ruangan RizHad pada entry yg akan datang.. sehingga berjumpa lagi... STAY TUNE!!!!!

Orang yang KUAT adalah orang yang dapat menahan kemarahannya
ketika ia di dalam kemarahan.


Siapakah orang yang LEMAH?
Orang yang lemah adalah orang yang melihat akan kemaksiatan di depan matanya tidak sedikit pun ada kebencian di dalam hatinya akan kemungkaran itu.
>
Siapakah orang yang BAKHIL?
Orang yang bakhil lagi kedekut adalah orang yang berat lidahnya untuk membaca selawat keatas junjungan Rasulullah s.a.w.
>
Siapakah orang yang BUTA?
Orang yang buta adalah orang yang tidak mahu membaca dan meneliti akan kebesaran Al Qur'an dan tidak mahu mengambil pelajaran daripadanya.
>
Siapakah orang yang TULI?
Orang yang tuli adalah orang yang di beri nasihat dan pengajaran yang baik namun tidak diendahkannya.
>
Siapakah orang yang SIBUK?
Orang yang sibuk adalah orang yang tidak mengambil berat akan waktu solatnya seolah-olah ia mempunyai kerajaan seperti kerajaan Nabi Sulaiman a.s.

Siapakah orang yang manis senyumannya?
Orang yang mempunyai senyuman yang manis adalah orang yang ditimpa musibah lalu dia kata "In! na lillahi wainna illaihirajiuun." Lalu sambil berkata,"Ya Rabbi aku redha dengan ketentuanMu ini", sambil mengukir senyuman.
>
Siapakah orang yang menangis airmata mutiara?
Orang yang menangis airmata mutiara adalah orang-orang yang sedang bersendiri lalu mengingat akan kebesaran Tuhan dan menyesal akan dosa-dosanya lalu mengalir airmatanya.
>
Siapakah orang yang KAYA?
Orang yang kaya adalah orang yang bersyukur dengan apa yang ada dan tidak loba akan kenikmatan dunia yang sementara ini.
>
Siapakah orang yang MISKIN?
Orang yang miskin adalah orang tidak puas dengan nikmat yang ada sentiasa menumpuk-numpukkan harta.
>
Siapakah orang yang PANDAI?
Orang yang pandai adalah orang yang bersiap siap untuk hari kematiannya kerana dunia ini berusia pendek sedang akhirat kekal abadi
>
Siapakah orang yang BODOH?
Orang yang bodoh adalah orang yang beriya-iya berusaha sekuat tenaga untuk dunianya sedangkan akhiratnya diabaikan.
>
Siapakah orang yang MAJU dalam hidupnya?
Orang yang maju dalam hidupnya adalah orang-orang yang senantiasa mempertingkat ilmu agamanya.
>
Siapa kah orang-orang yang MUNDUR hidupnya?
Orang yang mundur dalam hidupnya adalah orang yang tidak mempedulikan akan halal dan haramnya akan sesuatu perkara itu.
>
Siapakah orang yang GILA itu?
Orang yang gila itu adalah orang yang tidak sembahyang kerana hanya dua syarat saja yang membolehkan akan seorang itu meninggalkan sembahyang, pertama sekiranya ia haid dan kedua ketika ia tidak siuman akalnya.
>
Siapakah orang yang RUGI?
Orang yang rugi adalah orang yang sudah sampai usia pertengahan namun masih berat untuk melakukan ibadat dan amal-amal kebaikan
>
Siapakah orang yang selalu DITIPU?
Orang yang selalu di tipu adalah orang muda yang menyangka bahawa kematian itu berlaku hanya pada orang tua.
>
Siapakah orang yang mempunyai rumah yang paling LUAS?
Orang yang mempunyai rumah yang paling luas adalah orang yang mati membawa amal amal kebaikan di mana kuburnya akan diperluaskan saujana mata memandang.
>
Siapakah orang yang mempunyai rumah yang SEMPIT lagi dihimpit?
Orang yang mempunyai rumah yang sempit adalah orang yang mati tidak membawa amal-amal kebaikan lalu kuburnya menghimpitnya.


Sekian dulu tazkirah di RizHad... semoga membawa manfaat...
>

Committee yg bertugas..
Haa... Walaupun acara kali ini lebih bebas dan ringkas, namun ianya adalah pertama kali diadakan kerana sebelum ini, Titan belum pernah meraikan Family Day 2 kali buat pekerja mereka dlm setahun.... Maknanya, kali ini Titan lebih bermurah hati menganjurkan acara ini sekali lagi buat mereka2 yg terpaksa bekerja semasa Family Day yg lepas.

Makan timeee..
Walaupun terdapat kekurangan di sana sini dan tidak semeriah acara sebelum ini, tp aku rasa okeyy laa... sbb daripada tak dpt apa2, atleast dpt juga mengisi masa hujung minggu bsama keluarga dan gembirakan anak2 dgn bermain di theme park tanpa membayar sesen pun. Itupun masih lagi kedengaran komplen & ketidakpuashatian dari 2-3 orang staff. Biasa la tu kan... apa2 event, takkan 100% perfect... dan kita tak dpt nak puaskan hati semua orang.. pada aku, sbg committee, kami dah menjalankan tanggungjawab kami dgn sepenuhnya.

Ni jajan untuk anak abang je tau..
Apa yg mbuat aku terkilan.. lebih drpd 30 org tak turn up hari ni.. & majoriti drpd mereka adalah employee yg ID no. nye start dari 1100_ _ bdk2 dr plant mane ye tu...? hheemmm.. Aku bkn salah kan mereka.. mungkin mereka mpunyai masalah & alasan tersendiri kenapa mereka tak datang. Takpe lah, benda dah lepas.. dan Titan terpaksalah membayar apa yg dah di order.. dan pd aku.. this is seriously WASTED! Lain kali, kalau tak nak dtg.. bgtau lah kami awal2...jd takdelah pembaziran berlaku.. Waacchhaaa kanggg..
>

Antara yg hadir...

Cool down.. cool down.. badan dah sakit2 nih.. apa taknya.. hr ni aku pulun habis game2 dkt situ.. ye la.. hr tu tak dpt nak enjoy sgt.. drpda penakut nak naik roller coaster yg pd org lain mgkin dkt sini tak berapa mencabar sgt.. tp pd aku, dah separuh nyawa nak melayang bila dia menjunam dan buat corner maut.. perrgh.. serik2.. kapal hayun yg besar tu.. jgn harap la aku nak naik.. baru tengok dah kecut perutt.. belum naik lagi.. kalau naik, tentu terbelit tali perut aku gaknye..

Aduh.. ni betul punya sakit badan aku nih.. ni mesti penangan Bumper car.. aku diserang bertalu2 dari semua arah.. diaorang ni saje pakat2 nak attack aku tak.. dpt jugak pelawaan berentam kali ke-2 tp sorry la.. aku dah pening sgt masa tu.. mcm mana ni ekk.. "Tukang Urut" aku dah berhijrah ke arab plak.. kalau tak, dah tentu pekena urut "Sepit Ketam" dia tuh.. hai terpaksalah sapu minyak Nyunyi cap limau jek.. kali ni, gmbar tak dpt nak amik byk2.. battery camera aku lupa nak cas lak.. nasib..nasib... takpe lah, apa yg ada tu.. korang tengok je la yek.. sekian dulu... aku noktahkan kisah Titan Family Day 2008 dgn rasminya di Blog aku ni..

<
iN mEMoRieS...